7 maj 2009

mardrömmar

usch vilken hemska drömmar jag haft inatt...drömt så lustigt hela natten o vaknat till o från...känns som jag blivit överkörd av tåget =(
t
drömde en dröm om "mamma"...va precis som att återuppleva en händelse som hände för många många år sen när jag liten. Kunde till o med känna hennes lukt i drömmen, hon luktar ganska gott på nåt sätt min "mamma". Ibland när jag är i vaket tillstånd o jag tänker tillbaka på sånt som varit kan jag även då känna hennes lukt, undrar varför? Kanske är d för att allt som hon är har satt sina spår så hårt...hmm kanske.
I drömmen va hon så där arg som hon kan bli, gapade o skrek som bara hon kan, den där otäcka rösten som bara väser o kan väcka döda, o jag va lika rädd i drömmen som jag va på riktigt den gången...varför kommer såna minnen tillbaka o besöker en i drömmen?? Har man verkligen bearbetat allt lr e d d undermedvetna som gör mig påmind om hur bra jag lyckades trots alla miljader hinder som fanns på vägen till ett normalt vuxet liv? ja d e e o förblir en gåta.

Sen drömde jag att jag va på ett ryskt krigsfartyg som hade blivit en passagerarbåt, jag förstod inte först språket från mina medpassagerare, men d blåste upp till storm o vågorna gick jättehögt. Då går larmet inne i båten o helt plötsligt skriker dom på svenska i högtalarna att båten kommer att sjunka o att alla passagerare ska bege sig till däck o sätta sig i livbåtarna o ta en flytväst...när jag kommer ut på däck blåser d så hårt o vattnet skvätter upp i ansiktet o jag tittar ner o blir rädd o inser att jag kommer antagligen inte att komma hem till tryggheten mera. Vänder mig om o ser en bunt skräckslagna ögon som bara glor ut mot vattnet som jag hade gjort alldeles nyss, tänker att d här ska vi fixa jag har ju för fasen barn som väntar där hemma. Så jag tar tag o börjar dela ut flytvästar o dirigera folket till vilken livbåt dom ska bege sig till. Sen vaknar jag alldels kallsvettig o gråter, jag trodde verkligen att d va på riktigt. Ibland har vi svårt att skilja på dröm o verkligheten...men tur att d bara tar ett par sekunder innan man kvicknar till iaf =) men darrig d va jag...


nope nu ska jag bege mig till arbetet, idag ska håret klippas o färgas.....kanske blir d lite mörkare, lr så väntar jag tills hösten med d projektet...men just nu ser jag ut som ett mongo från ett icke fungerande handikappsboende haha

puss på högra skinkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar