29 apr. 2009

till låns...

Tittade på Grey's anatomy ikv ( en av världens bästa serier btw)...blev så berörd av kvällens avsnitt hur folk resonerar om livet o en sak e sant som dom sa....Livet d e bara till låns, inget vi har föralltid....vi finns bara en liten kort tid på jorden egentligen, ju äldre man blir desto fortare går d. Man jobbar o står i , gör rätt för sig o är lycklig, olycklig...allt går i vågor. Vissa är född med guldsked o vissa andra är födda med en enkel plastsked i munnen. Varför unnar man sig sj inte att vara lycklig, ta dagen som den kommer o bara va..?? Varför inte inse att man är inte 20 längre, värderingar ändras, personligheter förändras, åsikter förändras...ja ta mig fan allt förändras, vare sig man vill d lr inte...d e så lätt att säga vad man INTE vill ha, men inte alla gånger lika lätt att säga vad man VILL ha. Lika svårt är d att säga elaka saker men inte alltids lika lätt att säga hur mkt ngn betyder lr hur mkt man tycker om den människan...varför är det så?
Men visst e d så att livet bara e till låns? varför gå runt o vänta på att tiden ska gå då eftersom kockan tickar hela tiden...framtiden den e d som är nu om 1 sekund, 2 timmar om ett år....framtiden ligger för alla våra fötter men vi bara struntar i d precis som om vi hade hur mkt tid som helst på oss, men d har vi inte....tänka bara som när människor i vår omgivning råkar ut för olyckor lr släktingar lr anhöriga dör vad vi funderar på vad man inte sagt till dom egentligen, att man inte sa allt d där som man ville, o kanske borde ha sagt. Så oerhört korkade vi människor är....vi har inte tiden med oss för den försvinner hela tiden...varje stund försvinner sekunder av vårat liv o d blir bara kortare o kortare för varje minut som går o fortfarande sitter vi o väntar på vad???? Jag vill inte slösa mer tid längre, jag vill leva för man vet aldrig vad d e för tragiskt som väntar morgondagen.
Hade en kund på mitt jobb igår som brukar gå hos oss ett par ggr i veckan o tvätta o blåsa håret, nåväl igår trillade den här ärtiga damen in o jag placerade henne i tvätten för att börja schamponera hennes hår när hon berättade att hon inte mådde så bra just denna dag. Jag tänkte mest på att hon e gammal o i allmänt vanligt pensionärstillstånd med krämpor som tillhör, när hon berättar att hennes systerdotter som hon brukar prata med dagligen hade trillat ihop ute i trädgården kvällen innan av en hjärtinfarkt o dog på fläcken...d e oväntat när ett sånt besked kommer till en...som sagt livet är bara till låns o d går fort....

jag tror inte på ngt som jag inte vet säkert!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar