23 apr. 2009

snart äntligen helg

va hos tant doktor i kalmar idag, hon den där som ser så oerhört maskulin ut o man vet inte om d är en kvinna lr en karl som gömmer sig under läkarkläderna haha. Ända tills hon öppnar truten o gapar" jännö jännö hor gor dä mä mädicinän??" haha tokkärring d där. Så nu e d iaf färdigknaprat dom där pillerna som jag aldrig mer tänker stoppa i munnen!!

Efter jag varit hos läkarn hade jag dötid på en timme ungefär så jag dödade den tiden med lite shopping, mkt välbehövligt just nu kändes jag. Tänk va lugn i sinnet man kan bli av att spendera lite slantar.Hittade ett par såna vackar ursnygga söta cerisa pumps på bianco som jag ångrar att jag inte köpte, men jag blev alldeles varm innombords o så där lycklig av att bara hålla i dom =) tänk vad ett par skor kan göra egentligen =P .
Köpte mig även en behövlig bok som jag lusläste på bussen tillbaka till jobbet som handlade om livet allmänt olika situationer man står inför varför man känner som man gör ibland. Herregud d va som att läsa om sitt egna, som ett litet facit lr en backspegel. Tänk om alla läste den boken, då skulle vi förstå mera.

Har verkligen kommit till en punkt i mitt liv som jag länge länge gått o grunnat på men aldrig vågat säga till ngn förrens nyligen. Jag vet hur jag vill ha min framtid!! Jag vet vart i livet jag står men samtidigt så vilse, men jag VET!!!

Jag vill ha d DÄR huset men stor gräsmatta o trädgårdsland, en röd lite modernare ganska ny åkgräsklippare att ratta runt på en lördagsförmiddag med vinglaset i nån behändig liten anordning bredvid ratten ( får man d förresten??) . Jag vill ha en grusad gång fram till garaget, gärna ett dubbelgarage om d går att fixa annars får jag nöja mig med enkelt. Jag vill ha en stor uteplast men bra solläge för varma sommarkvällar o inte att glömma den fläskigaste grillen som finns, såg en i bauhaus reklamtidning igår ( iof ganska så dyr, men vacker att titta på) . Vill kunna bjuda hem mina vänner o bekanta o familj o ha trevligt på den uteplatsen, dricka kall öl o smaskigt vin o blarra om livet o dela funderingar o gemenskap. Jag vill inte ha ngt staket utan en tät fin häck som går runt hela gårdsgränsen. Kan se framför mig hur fint d skulle vara. Vet t.o.m vilket golv jag vill ha innomhus i varje rum. Spisen är mkt viktig med, eftersom jag älskar att laga mat men den jag vill ha e bra dyr...
Jag vill ha två barn till, dela vardagen o åka på familjesemester till danmark o bo i stuga vid havet en helg med nån kompis som oxå har familj.

Summan av kardemumma, jag vill ha ALLT, hela jävla paketet. Jag e trött på att ränna på krogen o ligga död dagen efter o vrida sig i plågor av ångest för d man kommer ihåg o framför allt d som man bara kommer ihåg som lite suddigt. Jag har levt d livet alldels för länge men dels för att jag inte har haft ngt annat för mig på helgerna när jeppe varit borta. Nu blev ni allt förvånade va? men d e vem jag e egentligen, den där party-jenny som har supit som ett svin betett sig mer lr mindre som en galning emellanåt vill jag inte vara. Jag vill bara ha ett lugnt liv o bygga upp allt d där runt omkring som man borde ha. Ha den där trygga famnen o tryggheten isig då har man kommit jävligt långt. Men ibland blir man rädd o bromsar sig sj just för att man har en vision av hur allt ska vara o när d inte blir så känns d konstigt bara. Men tänk om männsikan kunde lära sig att stå upp mera för sig sj o våga. D e stort att våga....tro mig jag vet.


Men på lördag förmiddag då händer d ngt skoj som jag länge väntat på =)


saknar dig, fast du va här för en halvtimme sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar