4 dec. 2010

julmys

Sitter o sörplar rödvin o smaskar polkagrisar ( härlig kombination haha) i soffan,med massa tända julljus o adventsbelysning brasan brinner o det är verkligen så mkt julmys som det kan bli =)
Älskar julen om man bortser från all jäkla stress det medför när juklappar ska inhandlas, fast jag tror ändå att det är väl det som är lite jul med.
Lite hemlängtan till familjen i finland börjar väl smyga sig på ju närmare julafton det kommer o det är ju samma varje år som jag inte firar där borta i underbara Karperö. Men vi planerar att eventuellt åka till påsk jag o jeppen.

I går köpte vi världes bästa julklapp till jeppen o jag tror att han kommer bli superglad, och skulle han mot all förmodan inte det så får jag adoptera bort denna där underbara kraken till son =) haha.
Vi köpte honom en bensindriven radiostyrd bil, ett riktigt monster som går i 60km/h oj oj va det ska köras haha, micke blev så impad att han ska köpa en han oxå så dom kan köra ihop sen. Pojkar pojkar säger jag bara <3

Satt och funderade härom dagen hur vissa saker , händelser och männsikor får en att reagera o få nya v'rderingar oftast starkare ju äldre man blir för att man i många fall kanske törs vara lite mer ärlig både mot sig sj o andra. Vissa saker sårar mer än andra vissa kanske tycker att det är kattskit o inte värt att lägga sin energi på. men alla är vi olika o alla reagerar vi olika just pga av hur man har formats genom sin tid i livet o för att man vet att man vill ha det på vissa sätt. Jag vet att jag är långsint i vissa fall men det finns saker som man inte ens behöver vara långsint för att inse att så beter man sig inte o det finns sätt att försöka lösa det på om man bara vågar o inte snackar så mt bara för att det låter bra o man kan gömma sig bakom dom där vuxna o mogna meningarna för vad spelar det för roll egentligen när personligeten inte stämmer överens med det man säger lr försöker leva upp till dom? snacka går ju alltid o det finns säkert dom som köper det men inte jag inte i detta fallet. Såna här saker rinner tyvärr inte ut ur sanden förmin del bara för det går ett tag o den känns bätter för den andra parten, för när inte den parten förstår vidden av problemet eller visat intresse av att reparera skadan så visar det bara förmig att man inte va så sugen på att göra det bättre. Sån är jag! Kalla det långsint o att inte släppa och gå vidare så facit ihand då har fortfarande den parten ändå inte förstått.

2 kommentarer:

  1. Endast det bästa är gott nog åt den där famous Jenny Carp! <3

    Jag vet inte om jag vet vad det är du syftar på. Men om det är det jag tror att det kanske kan vara så kan jag bara säga att jag föööörstår dig! ;)

    SvaraRadera
  2. Exakt =) bara det bästa =)
    tror dom flesta förstår...vad det är jag syftar på.

    SvaraRadera