10 mars 2009

Hemma igen =)





Fy vilken rolig helg vi hade alla tjejerna från jobbet...Bästa festen som jag någonsin varit på, aldrig har jag haft så skoj =)

Vi åkte redan på lördagmorgon vid 7.00 från M-ås till slutdestination Jönköping. Väl framme va d bara att checka in på hotellet o ta nästa buss ut till elmia för att kolla in alla utställare. Fanns rätt mkt att kika på o lite junior-tävlingar osv. Några visningar va det även men vi kikade bara på en, o d va bara en kort stund. D va så mkt folk o man såg inte så mkt heller o ja man tröttnade ganska snart på att stå på läktaren o trängas, så vi gick ner på mässan ist o passade på att kika rejält när dom flesta satt bänkade p läkaren o kikade på visningen vi lämnade.

Efter många karamelljakter hit o dit i mässhallen va vi hyffsat mätta på hela grejjen o drog oss tillbaka till hotellet för att fixa oss iordning inför partajet =)

Taxin kom o hämtade upp oss 19.15 och körde ut oss till elmia igen som nu va gjort för fest =)
Entren va ett rosa sken av lampor oo stora marschaller som fladdrade eld, mkt stiligt o elegant.
Väl inne på elmia fick vi gå på den långa röda mattan o in i en lokal där vi bjöds på välkomstcider. Efter alla kändisarna ramlat in dvs. zubeyde, börje salming , väder-anki, idol-deltagare, kändisfrisörer, lars wallin o många många fler så öppnades dreperier till rummet som va brevid, därinne va det uppdukat flera långa långbord i en elegant dukning. Vi satte oss längst fram såklar vid scenen för vi ghade ju hört ryktas att pernilla whalgren skulle uppträda o då vill man ju sitta nära så man ser, hon e ju trots allt bara två äpplen höga=P .

Maten va skit skitgooood!!! Som förrätt va d nån lax med advocadocreme med rostade pumpakärnor till det vitt vin som smakade helt ok förutom eftersmaken som jag hade klarat mig utan. Sen va det buffe som gällde, där fanns det: chevrepaj med rostad paprika , lamm , räkor på hälleflunra, fruktsallad, potatisgratäng med jordärtskocka, chilifärsfylld bläckfisk =( *urrrk* o mkt mera. Till det fick vi mera vin fast nu va d rött som gällde o d smakade mkt gott ska jag tillägga o maten va att dö för. Efterrätt har jag inget jädra hum om va d kallades med d va ngn lustig chokladmousse med ngn hjortrongucka på. Kom på att när jag va liten gillade jag inte hjortron efter att jag smakat d hos en kompis en gång, o nu skulle jag testa o smaka för första gången sen jag va liten o d smakade lika äckligt, blä för hjortron!

Sen va d disco hela natten lång, helvete så roligt vi hade !!!!!

Tack än en gång Gittan för att du lät dina anställda ha en trevlig kväll o tack som fan Micke Bindefeldt som fixade detta för landets alla frisörer. Läste nånstans att d hade varit runt 900 st på festen, fatta vilken grej att fixa en sån lyckad fest för så många...

1 kommentar: