27 jan. 2009

Tisdag kväll

Har lovat carro min vän att blogga ikv =)
Men vad ska jag då skriva om??
Kan ju berätta om min trotsiga son som går igenom nån jäkla fas i sitt liv som dom flesta barn plågar sina föräldrar med runt 6-års åldern!
Just nu är det oändligt mkt konflikter här hemma om allt och ingenting och Jenny håller på att gå sönder av allt tjat o jag ser surt på när jag hör mig tjata jämt o ständigt "Jesper, gör inte så!" "Rör inte" "NEEEEJ, hör du inte vad jag säger" "Ska d vara så svårt att begripa NEJ??!!" "nej, nej, nej , nej och åter nej" jag har blivit en nej-mamma som nästan jämt skäller o tillrättarvisar jeppen med pekpinnen numera, plågas av ständigt dåligt samvete på kvällen när han lagt sig o d är lugnt här på Hagagatan...usch hoppas bara att d snart går över, men detta är hemskt jobbigt för både jeppen o mig, men tydligen nåt alla MÅSTE gå igenom?!? Men jag känner mig så hemsk, han pendlar mellan ren ilska o förtvivlan så slår d om till den där supermysiga lilla ungen som e så där gosig, fast bara ett par ynka minuter innan nästa utbrott kommer..helt normalt tydligen. O jag som blir så otroligt förbannad o jag blir verklgen så otroligt förbannad så d svartnar för ögonen emellanåt o samtidigt så otroligt ledsen när han säger dumma saker...usch får ont i magen bara jag tänker på att han kommer att komma i tonåren om en si så där 7 år, urrrrk!!

Märks så tydligt att han börjar frigöra sig från mig o att d min "lill" pojk som börjar bli stor...Han fyller verkligen 6 hela år den 14 maj, sjukt vad tiden går fort. Han inser nog bättre än jag att ahn inte e nån liten skit längre, fast å andra sidan ser han sig nog större o äldre än vad han egentligen är o jag å andra sidan ser honom fortfarande som 3 fnuttiga år =P inte konstigt egentligen att d blir konflikter...

Nu ska jag krypa ner i sängen o nanna...

pussas*

2 kommentarer:

  1. Äntligen vännen!
    du är inte den ända som använder nej oftaran än nåGot annat jag lovar...kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer, heter det väl ;)

    SvaraRadera